نرم‌افزار Jikan Assistant

Jikan Assistant نرم‌افزار اختصاصی دستگاه‌های اندازه‌گیری زاویه تماس سطح ژیکان سری CAG است. با استفاده از این نرم‌افزار شما می‌توانید همه ماژول‌ها و سیستم‌های سخت‌افزاری دستگاه را کنترل کنید، شرایط محیطی را اندازه‌گیری و ثبت کنید، در حین انجام تست از مراحل انجام آن تصویر و ویدیو ثبت کنید و خواص مورد نظر اعم از انواع زاویه تماس و کشش سطحی و بین سطحی را اندازه‌گیری کنید.

پردازش تصویر

کاربر می‌تواند از میان روش‌های برازش چندجمله‌ای، دایره و ADSA برای اندازه‌گیری زاویه تماس روش مورد نظر خود را انتخاب کند. نقاط تماس به صورت اتوماتیک و یا بسته به انتخاب کاربر و به صورت دستی مشخص می‌شوند. امکان تحلیل برخط تصاویر و ویدیوها در سریع‌ترین زمان ممکن نتایج را محاسبه می‌کند. برای دقیق‌تر شدن بر نتایج حاصله، امکان پردازش غیر برخط تصاویر و ویدیوها به کار گرفته می‌شود.

کنترل ماژول‌ها و سیستم‌های سخت‌افزاری

به کمک این بخش از نرم‌افزار Jikan Assistant، کاربر می‌تواند ارتفاع محل قرارگیری نمونه و دوربین را با سرعت دلخواه تنظیم کند. سرعت تزریق قطره را می‌توان مطابق مقادیر پیشنهادی برای تست زاویه تماس استاتیک، دینامیک و تست کشکش سطحی تنظیم کرد. کاربر همچنین می‌تواند فشار، دما و رطوبت نسبی محیط را در نرم‌افزار بازبینی و ثبت نماید.

نمایش نتایج و بررسی آن‌ها

Jikan Assistant داده‌های حاصل از آزمایش را در قالب جدول، نمودار و تصویر در هنگام انجام آزمایش نمایش می‌دهد. نتایج، تصاویر و ویدیوها به صورت مجزا ذخیره می‌شوند و در هر زمانی قابل تحلیل و بررسی دوباره هستند.

تنظیمات تصویربرداری

شما می‌توانید در این بخش از نرم‌افزار نرخ تصویربرداری، زمان نوردهی (اکسپوژر تایم)، وضوح تصویر دوربین (رزلوشن) و شدت نور لامپ دستگاه را برای دست‌یابی به نتایج بهتر تنظیم کنید.